vanliga Frågor och svar

1. VARFÖR ÄR NI SÅ BILLIGA ?
Vi lägger inte pengarna på exklusiva lokaler, fotomodeller i kassan och dyra avtal med leverantörerna - enkla men välskötta lokaler,
rak kommunikation, ett bra utfört jobb och nöjda kunder är ledorden - dessutom är det bättre att alltid vara fullbokat än att bara ha några ströjobb - då kan timkostnaden hållas nere !

2. KAN JAG SERVA MIN BIL HOS ER ?
Vi servar nästan alla bilar på marknaden , även nya som fortfarande omfattas av garantin, vi följer biltillverkarnas rekommendationer . Undantagna är vissa mjukvaru-uppdateringar och reparationer av mycket specifika bildelar .
 
3. VAD KOSTAR DET ATT SERVA/LAGA BILEN HOS ER ?
När du hämtar in olika offerter tänk på att även fråga vad som ingår dvs. vilka delar som byts .
Vill du ha en offert till just din bil ? Maila då oss en förfråga då du anger registreringsnummer och miltal - man byter/kontrollerar olika delar vid olika miltal . Ange också gärna om du har särskilda
önskemål t.ex. missljud i framvagnen eller däck som tappar trycket .
Mailadress falgkungen@hotmail.com

Prisexempel:
Byte av olja och filter inkl. material fr. 695.-
Originalservice fr. 995.-
Felsökning fr. 300.-
 
4. VILKA DELAR ANVÄNDER NI ?
Vi använder endast delar i original kvalitet som Mann, Bosch, SKF, FAG, Brembo, Ferodo, TRW  osv.
Biltillverkarna köper ju också in sina "originaldelar" därifrån , oftast i en annan förpackning .
Vi använder endast helsyntetisk motorolja från kända tillverkare .
Har du en äldre bil så kan vi dock , om kunden så önskar,  försöka ta fram billigare alternativ men som ändå håller en OK kvalitetsnivå .
 
5. VILKA GARANTIER FÅR JAG SOM KUND ? 
- Vi lämnar 1 - års garanti på jobb och delar . Undantagna är begagnade delar där det kan vara 1 eller 3 månader .
- På kamremsbyten lämnas alltid en 2- års eller 5000 -mils garanti .
 Om kunden själv kommer med materialet så utför vi gärna jobbet dock kan inga garantier lämnas - om någon del inte
skulle hålla måttet så kan vi då inte kräva ersättning för arbetstiden från leverantören .
 Vänligen observera att vid garantiärenden så måste du alltid vända dig till oss först så att vi får möjlighet att felsöka och därefter , om det visar sig vara ett misstag från vår sida eller en , av oss utbytt , bristfällig reservdel , åtgärda detta kostnadsfritt .
Inga undantag medges !
- NÄR DET GÄLLER BALANSERING SÅ ÄR DET INOM TVÅ (2) DAGAR SOM DU KAN REKLAMERA , SEDAN FÅR MAN BETALA  .

6. INGÅR LÅNEBIL ?
Vid service eller större reparationer ingår lånebil, du får köra så mycket du vill men tanka får du göra själv .
Lånebil måste förbokas  !
 
7. VAD HÄNDER OM JAG INTE ÄR NÖJD ?
HUR GÄLLER GARANTIN ?

Kom alltid först och prata med oss , vi älskar kunder och gör vårt bästa för att de skall vara nöjda - men tänk på att inte kräva det absolut omöjliga !
Vänligen observera att vid garantiärenden så måste du alltid vända dig till oss först så att vi får möjlighet att felsöka och därefter , om det visar sig vara ett misstag från vår sida eller en , av oss utbytt , bristfällig reservdel , åtgärda detta kostnadsfritt .
Inga undantag medges !

8.öppet köp
Vid köp av fälgar och däck gäller ej öppet köp om dessa redan monterats samt om det handlar om en specialbeställning . Utställningsex. samt prissänkta varor är det inget öppet köp på heller även om de inte använts .

9. hämta ut förvarade hjul
skicka ett mejl med bilens reg.nr, modell och ditt namn . hjulen kan då hämtas ut dagen efter tidigast
kl. 10.00 .